Під головуванням Віце-прем’єр-міністра – Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадія Зубка відбулася селекторна нарада щодо реформування освіти в умовах децентралізації. У заході взяли участь Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич та регіональні представники влади.
«У нас сьогодні 504 опорні школи, до яких приєднані 970 філій. Якщо порівняти, коли ми починали, то в 2016 році їх було 137. За півтора року – це є нормальний темп. Освіта – найкращий приклад децентралізації», – про це під час селекторної наради заявив Геннадій Зубко.
Обговорили впровадження спільного проекту створення нового освітнього простору в школах України. Віце-прем’єр зазначив, що вже подано 115 проектів НОП, а 60 вже реалізовано, серед них 43 школи. Новий освітній простір і Нова українська школа повинні іти в ногу, змінювати інфраструктуру і менталітет. Серед лідерів впровадження НОП і Рівненщина.
«Уряд виділяє сьогодні гарні інвестиції на реалізацію освітньої реформи. Виділено кошти на обладнання, матеріали, навчання вчителів та інклюзію. Дуже вас прошу освоїти усі ці кошти вчасно», – звернулась до присутніх Лілія Гриневич, та додала, що незабаром планується виставка, де можна буде ознайомитися із обладнанням, зокрема з мобільними одномісними партами.
Нагадаємо, що Постановою № 237 від 04.04.2018р. КМУ визначено обсяг субвенції місцевим бюджетам на Нову українську школу. Рівненщина отримала 40 726,7 тисяч гривень на оснащення та 17 451,5 тисяч на підготовку тренерів-педагогів. Кошти будуть розподілені на сесії обласної ради. Зауважимо, що НУШ фінансуватиметься із двох бюджетів: для міст обласного значення 70 на 30 %, для ОТГ і районів 90 на 10 %, де менший відсоток повинні додати на місцях.
Також, Міністр освіти запевнила, що усі перші класи Нової української школи безкоштовно отримають набори Lego: по 2 типи наборів у 6 цеглинок. Поставка планується вже у червні.
«Для України інклюзивна освіта є педагогічною інновацією і в той же час вимогою часу. Але питання інклюзії варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей в Україні. Інклюзія – ліквідація соціальної ізольованості»,– зауважила Лілія Гриневич.
Довідково: на Рівненщині функціонує 20 опорних шкіл із 49 філіями. Прийнято 6 рішень про створення інклюзивно-ресурсних центрів, до кінця 2019 року планується ще 21. У 175 школах організоване інклюзивне навчання, загальна охопленість – 405 учнів. Впроваджено Новий освітній простір у школах с.Горбаків, с.Пісків, с.Корнин, м.Острог, м.Рівне у ДНЗ с.Обарів та інших.